
Багато наших клієнтів запитують – чому ж так дорого? Здавалося б зробити модель і надрукувати її завдання не дуже складне. А як справи насправді - давайте розбиратися.
Візьмемо наприклад звичайнісіньку невелику шестерню як на картинці .
Для початку необхідно провести виміри. На цьому етапі вже можливі похибки вимірів. Як правило вони становитимуть десяті частки міліметра. Але у разі встановлення цієї шестерні механізм вже можуть стати критичними. Далі за отриманими розмірами ми проектуємо нашу шестерню і створюємо її 3-мірну модель.
Після цього отриману 3д-модель ми відправляємо в програму слайсер, де ця модель перетворюється на зрозумілий код принтеру. На цьому етапі теж додається похибка у зв'язку з тим, що принтер має деякі заздалегідь задані параметри - це висота шару і товщина ліній укладання шарів. Найчастіше це 0,2 мм – висота шару та 0,4 мм – товщина ліній. Тобто на цьому етапі теж може виникнути похибка у районі 0,1-0,2 мм.
Далі сам процес друку – на якому ми теж додаємо похибку – у хороших принтерів вона становить близько 0,1 мм на 100 мм довжини.
Але і це не все :) Усадка пластику після остигання теж дає похибку і її відразу не можна порахувати навіть - дуже багато факторів на це впливає - тип пластику, швидкість друку, форма деталі та ін.
За підсумками ми отримуємо на виході надруковану деталь з похибкою зазвичай до 1 мм. А це вже дуже багато для технічних виробів. Не працюватимуть нормально ні шестерні, ні інші деталі машин і механізмів, які якимось чином контачать з нашим виробом.
Такі допуски можливі та допустимі для друку цілісних іграшок, брелків та інших художніх виробів де плюс, мінус міліметр ролі не відіграють.
Тому після друку першого пробного екземпляра доводиться вже вимірювати його та вносити корективи до моделі, після чого друкувати повторно, іноді і втретє.
Тому в друк першого екземпляра я маю закласти витрати на друк як мінімум двох-трьох пробних. І клієнт не бачить - але отримуючи свою деталь в одному примірнику - я маю ще одну - дві у відрі для сміття:)
- Щоб додати коментар, увійдіть